Pięć Dobrych Powodów Zatrudnienia Prawnika Przez Franczyzobiorcę

W końcu masz szansę stać się oficjalnym franczyzobiorcą.

Ukończyłeś analizę z perspektywy pracodawcy: badane potencjału firmy, znalazłeś produkt, który „pasuje” do Twoich zainteresowań, przeprowadziłeś wywiad z 10-15 innymi franczyzobiorcami, aby dowiedzieć się, jakie są wady i zalety tego rozwiązania. Zawęziłeś je do ulubionego biznesu i nadszedł czas, aby się zarejestrować. Następnie franczyzodawca dostarcza kopię Dokumentu Ujawniania Informacji Franchisingowych i umów. To kilkaset stron drobnego druku.
Zgodnie z przepisami, oficjalne ujawnienie informacji przez firmę zawiera 23 osobne pozycje, które mają na celu przekazanie wszystkiego, co musisz wiedzieć o firmie – historii firmy, ogólnym stanie rynku, kosztach i zyskach, opłatach początkowych i bieżących, kosztach rozpoczęcia działalności.
Niezależnie od tego, czy to rozumiesz, czy nie, po podpisaniu dokumentu jesteś prawnie zobowiązany do przestrzegania wszystkich jego postanowień. Teraz musisz skonsultować się z prawnikiem.
Należy zwrócić się do specjalisty. „Każdy, kto chce otworzyć franczyzę, powinien uzyskać profesjonalną poradę od prawnika lub firmy z branży franczyzowej, która ma doświadczenie w tej dziedzinie”, podkreśla dyrektor ds. rozwoju małych przedsiębiorstw.
Twój lokalny specjalista nie będzie miał pojęcia, na co patrzy. Prawnik specjalizujący się w dokumentach franczyzowy wie, czego szukać, w przeciwnym razie to strata czasu i pieniędzy. Nie chcesz nikomu płacić za naukę.

W przypadku, gdy nadal się wahasz, Oto 10 dobrych powodów, aby wynająć radcę prawnego.

1. Ustanowienie jednostki gospodarczej

Dla celów podatkowych i odpowiedzialności cywilnej należy założyć formalną działalność gospodarczą. Bez względu na to, czy zdecydujesz się działać jako jednoosobowa firma, spółka komandytowa lub jawna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz korporacja, prawnik będzie współpracował z księgowym, aby pomóc Ci wybrać rozwiązanie, które najlepiej będzie chronić Twój dom i majątek osobisty przed roszczeniami z tytułu odpowiedzialności i zapewnić odpowiedni procent zysków.

2. Tłumaczenie na zrozumiały język

Nawet jeśli przeczytasz tekst umowy to nie zawsze rozumiesz szczegóły transakcji, wyjaśnia adwokat, która specjalizuje się w klientach franczyzowych. Adwokat czyta dokumenty i wyjaśnia je. Adwokaci znają terminologię, rozpoznają standardowe warunki i klauzule oraz ostrzegają przed czerwonymi znacznikami w przypadku nietypowych żądań lub brakujących elementów krytycznych. „Gdybym widział szczególnie uciążliwą rzecz, na przykład, gdyby honorarium autorskie miało wynosić 20 procent – to byłoby to poza normalnym kosztem – wskazywałbym na to”, wyjaśnia radca prawny.
Jednym ze znaków ostrzegawczych przy ocenie wyników firmy jest historia sporów sądowych. Adwokat – http://www.izkancelaria.pl/ będzie uważał na wszelkie wcześniejsze pozwy sądowe lub postępowania upadłościowe z udziałem firmy lub jej zleceniodawców.

3. Szukanie możliwości negocjacji

Franczyzodawca posiada same atuty; jesteście petentami i nie ma zbyt wiele miejsca na dyskusję. Przy sprzyjających warunkach konkurencji dla franczyzodawcy, prawnik ma za zadanie wyrównać szanse. W zależności od stopnia wykorzystania możliwości firmy – jak długo działa, jaką ma skalę działalności i doświadczenie, jak chętnie rozwija się – niektórzy z franczyzodawców mogą złagodzić część warunków.
Podczas gdy miesięczne opłaty licencyjne i opłaty za reklamę są prawdopodobnie ustalone na sztywno, może być miejsce na ustępstwa w sprawie terminów na datę rozpoczęcia działalności, „wielkie otwarcie” wsparcia i ile czasu masz pozwolenie na korektę błędów, zanim wezmą pod uwagę domyślnie przyjęte.

4. Ustalanie granic

Rozmiar i zasięg obszaru sprzedaży, który został przyznany, ma decydujące znaczenie dla ochrony przed nadmierną konkurencją. Prawnik wyjaśnia zakres twojej dominacji, określając obszar geograficzny i dane demograficzne, które otrzymujesz dla swojego sklepu. Ile kilometrów ma jego promień? Czy granice są zagwarantowane? Jaką wyłączność lub ochronę masz zapewnioną? Czy masz prawo do przeniesienia się w przypadku wygaśnięcia umowy najmu lub gdy Twój sklep znajduje się w złym miejscu biznesowym?

5. Wsparcie


Franczyzodawca zgadza się na zapewnienie wsparcia rezerwowego dla nowopowstającej firmy, a prawnik pomaga napisać odpowiedzi na pytania, takie jak: Jakiego rodzaju instrukcje otrzymasz? Ile dni lub tygodni to zajmie? Czy będzie to miało miejsce w siedzibie głównej, czy w pobliżu twojego domu? Jeśli wyjeżdżasz, kto płaci za podróż? Na przykład jedna z sieci barów szybkiej obsługi wymaga dziewięciomiesięcznego szkolenia na miejscu.
Po rozpoczęciu działalności, ile czasu franczyzodawca będzie monitorował Twoją działalność? Czy może wysłać kontrolerów do „testu białych rękawic” w celu wykrycia krystalizujących się lodów lub nieaktualnych produktów. Czy firma dostarcza bezpłatną instrukcję obsługi i jak często jest aktualizowana? Jakie ograniczenia określają szczegóły przebudowy, dekoracji, uzyskania dostaw, strojów lub odzieży firmowej?
Wszyscy franczyzobiorcy są zobowiązani do wpłacania składek na fundusz reklamowy. Należy to uważnie sformułować w odniesieniu do ewentualnych problemów z interpretacją pojęcia „reklama”. Czy to są broszury? ulotki? reklamy medialne? Lokalne czy krajowe? Kto płaci za stronę internetową firmy – czy jest ona wspierana przez firmę, czy też przez koszty na reklamę?

Dodaj komentarz